Planet Points
Beleef 2050 in een interactieve game waarin je met een persoonlijk CO₂-budget dagelijkse keuzes maakt. Ervaar hoe die keuzes je leven in 2050 beïnvloeden. Gebaseerd op een toekomstvisie van het PBL.
Over
Planet Points is een 3D game die laat zien hoe Nederlanders in 2050 met een extra valuta voor CO₂ omgaan. Iedereen krijgt maandelijks “PlanetPoints”, je kunt niet meer uitgeven dan je hebt en duurzame of lokale keuzes kosten minder punten, terwijl emissie-intensieve producten juist meer kosten. Het verhaal is gebaseerd op toekomstscenario’s van het Planbureau voor de Leefomgeving.
In dit project was ik interaction designer. Ik ontwierp alle UI onderdelen en bepaalde de interactiepatronen in de game. Daarnaast stemde ik met het team (Olivia Smit, Newo Chandith, Luke Kauwenberg, Marijana Savić en Luka van Opstal) af hoe keuzes en consequenties zichtbaar worden in de interface en ondersteunde ik met coderen en ontwikkeling in Unity.
Gebruikte tools

Design
Ik ontwierp alle UI onderdelen, de interacties met objecten in de game en ik ondersteunde met coderen en ontwikkeling in Unity.














Play-through
Bekijk een korte play-through van de game die de keuzes rondom het persoonlijke CO₂ budget en de impact daarvan laat zien.
Online ook te vinden op